search slide
search slide
pages bottom

Jedzenie dla mózgu

Jedzenie dla mózgu

Od zarania dziejów, mówi się, że spożycie ryb sprawi, że będziesz mądrzejszy. Liczne badania, przeprowadzone w dzisiejszych czasach, tylko udowodniły ten fakt. Naukowcy odkryli, że ludzie, którzy spożywali przynajmniej jedno danie rybne w tygodniu, mają istotnie niższe ryzyko rozwoju choroby Alzheimera, w przeciwieństwie do tych, którzy nigdy ich nie jedzą. To zależy od kwasów omega-3, które wpływają na prawidłowe działanie błon komórkowych mózgu, co pomaga w ich komunikacji. Poza tym ryby są bogatye w witaminy z grupy B (B1, B2, B12), jak również w witaminy A, D i E. Najbogatsze w ilość zdrowych substancji są łosoś, tuńczyk i makrela. Inne ryby oleiste, które mogą zapewnić ważne kwasy tłuszczowe omega-3 to sardynki i śledzie. Orzechy włoskie są wspaniałe dla mózgu. Sama ich budowa nawet przypomina anatomicznie ludzki mózg. Są tam inne substancje, takie jak kwasy omega-6 i kwasy tłuszczowe omega-3, witaminy E i B6. Omega-3 jest zintegrowany z odpowiednim funkcji błon mózgowych. Im większa ilość kwasów omega-3 w naszym codziennym menu prowadzi do poprawy komunikacji między komórkami mózgu. Tym lepiej.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *